28 de febr. 2013

SALVADOR PUIG ANTICH


11 comentaris:

  1. a) La pel•lícula és sobre els últims anys de la vida de Salvador Puig Antich, un anarquista i membre del MIL (Moviment Ibèric d’Alliberament). Aquest grup (MIL) va ser un grup d’anarquistas que van cometre atracaments per fundar les seves activitats en contra de la dictadora franquista. Però la seva vida de Salvador va canviar enmig d’un tiroteig perquè va morir un guàrdia civil. Salvador va ser arrestat, acusat i condemnat a la mort.

    b) M’agrada la pel•lícula molt perquè és interesant i informatiu. Però tambè és molt trist i emocionat perquè no crec que Salvador hauria estat executat.

    c) Salvador és un personatge fort i apassionat, un germà que té quatre germanas, i un personatge inteligent i bondadós.

    d) Salvador parla català amb els seus amics en el grup MIL i amb les seves germanas. Però no poden parlar català en públic, perquè de les reglas de Franco durant aquest temps.

    ResponElimina
  2. La peŀlicula "Salvador" explica sobre la vida de el jove Salvador Puig Antich i els seus companys del MIL. Salvador i els seus amics volen una societat sense classes i roben bancs para donar el diner a la seva causa. La peŀlicula acaba amb l'execució de el Salvador despres de ser acusat de la mort de un policia. M'ha agradat moltissim la peŀlicula per que es molt emocionant i també és molt triste al final durant la mort de el Salvador. També és bastant dura peró molt bona. El Daniel Brühl representa el personatge Salvador que és un jove molt inteŀligent i lleial. El Salvador també és serio i sensible amb les seves germanes. En la peŀlicula, els companys del MIL parlen català i el Salvador també parla català amb la seva familia i el seu advocat. Ells parlen català en casa seva perquè la dictadura de Franco no permet el català fora de casa. Els guardies i la policia parlen castellà i el Salvador i el seu advocat també parlen castellà al principi. Es parla una mica el francès durant la pellicula.

    Estic d'acord amb l'Olivia. Tambe penso que la peŀlicula és informatiu i crec que el Salvador no hauria d'haver estat executat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Andrea,

      Estic d'acord amb tu (i estic segura que els altres també) en què va ser molt trist quan van executar el Salvador. De fet al principi quan estava discutint el cas amb el seu advocat pensava que encara tenia una oportunitat de viure quan li va dir que tenia testimonis però malauradament no va ser així ...

      Elimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. La pel*licula "Salvador Puig Antich" il*lustra la vida de Salvador Puig Antich, un anarquiste i marxiste quin, amb seus amics del MIL, va lluitar contra el franquisme per robar bancs i escriure una revista catalana. Al final, Salvador s'executa per que va ser condemnat per matar un oficial de policia. M'agrada molt per que va ser molt emocionant, trágica, i romántic i, també, la cinematografia va ser bonica. Daniel Brühl representa el jove Salvador Puig Antich dels seus primers dies com un revolucionari a seva mort i va ser, de vegades, dolç i divertit i, por tot, constant. Els oficials, com la policia, parlen en castellá i las catalanas quan hi ha oficials que son presents. Salvador i seus companys, incloent-hi seva familia, amics, xicota, i companys revolucionaris parlen catalá per que és seva dret de primogenitura i lo què estan lluitant per. També parlen catalá per ser rebel.

    Estic d'accord amb l'Andrea per que jo també em sento que la pel*licula va ser molt triste i bastant dura.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic d’accord amb la Nadya per que jo també m’he agradat la pel·lícula moltíssim! Encara que va fer dura per veure, jo crec que el activisme i mort de Salvador no va fer en va perquè la gent de Espanya va veure els mals de la dictadura de Franco.

      Elimina
  5. La pel · lícula es tracta sobre la vida del protagonista, que és el títol de la pel · lícula. Específicament narra el temps de la seva vida quan va ser part d'un grup d'anarquistes que robaven bancs i quin va ser el resultat d'això. La pel · lícula acaba amb la mort, millor dit execució de Salvador, per haver matat un policia en una baralla que van tenir. Em va agradar molt la pel · lícula, encara que vaig detestar el final, però així és la vida ... Em va agradar com va ser narrada i la història em va semblar bastant interessant. El Daniel Brull interpreta el protagonista: un noi guapo, encantador i apassionat, que té com a prioritat acabar amb el govern i per fi donar-li una millor vida al poble. El protagonista, els seus amics i els seus amics parlen català entre ells perquè és la seva llengua natal i també ho fan (quan poden, que era contra la llei) per no ser entesos pels "enemics" i els altres (la policia, oficials del govern) parlen castellans. També s'escolta el francès en alguns instants, com quan estan a França.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic d'acord amb vostè, Karina. Crec que Salvador era un home jove i guapo que estava tractant de crear un futur millor per a l'home comú. No es mereixia la seva mort prematura.

      Elimina
  6. a) La pel·lícula tracta de la condemna a mort del Salvador Puig Antich. Al llarg de la pel·lícula parla de com va començar a cometre crims i robatoris. Amb el temps, el Salvador es mata perquè se l'acusa de matar un oficial de policia.

    b) Em va agradar perquè mostrava la vida d'un revolucionari en aquesta època, i com ell estava tractant d'anar contra el sistema. Aquesta pel·lícula em sembla molt interessant i polèmic. Òbviament, no m'agrada que el van matar al final. Crec que era un bon home i no mereixia això.

    c) En Daniel Brühl és el Salvador Puig Antich a la pel·lícula. El Salvador era un anarquista que va ser membre del Moviment Ibèric d'Alliberament (MIL). Va ser executat el 1974 després de ser declarat culpable per presumptament matar un guàrdia civil Espanyol.

    d) El Salvador parla català amb amics i familiars, però ha de parlar castellà quan ell és a la presó perquè el règim de Franco no els permet parlar català. Crec que parlen el francès en algunes ocasions, també.

    ResponElimina
  7. La pel · lícula era sobre l'última part de la vida de Salvador Puig Antich i de la seva mort.Es mostra la seva vida com antifranquista rebel que roba bancs per recaptar fons per la seva causa. En un incident en el qual està sent atacat i colpejat a la seva pistola es dispara i mata un oficial i per això se li dóna una sentència de mort cruel i bàrbar.La pel · lícula acaba amb el funeral.Com tothom m'ha agradat la pel · lícula, al final em va deixar amb una sensació molt incòmoda per la forma cruel Puig Antich va ser assassinat i la brutalitat a veure amb el règim de Franco. Fins i tot en el funeral la policia segueix colpejant a la gent. Estic segur que el director ho va voler així, perquè la història realment va ser capaç d'enviar un missatge i es quedaria amb l'espectador.Daniel Brul representa Salvador Puig Antich, un jove intel · ligent, estudiant, germà i fill, que semblava fer efecte en tots els que coneixia.Els idiomes de la pel · lícula eren el castellà, el català, i d'acord amb tots els altres francesos. Jo no parlo francès, així que no he entès això, però ho vaig fer veure als altres dos. Castellà era parlat per la major part de la pel · lícula, el català va ser criat només amb la família Puig Antich i els amics. Cada vegada que es català es va criar a la presó es veuen obligats per la policia a canviar l'idioma que està utilitzant de nou a castellà.

    ResponElimina
  8. La pel·lícula explica la historia d’un home innocent que s’executa d’una manera horrible. M’he agradat la pel·lícula per que descriure la historia d’un home que va canviar la historia de la política a Espanya. Daniel Bruhl es Salvador Puig totalment. El seu personatge es genuí, valent, i mes de tot humà. Va fer treure el bo en altres, com el guàrdia civil de la presó. El personatge de Salvador parla diversos idiomes, però nomes amb certes persones. Parla català quan esta amb els seus amics, familiars, i altres persones que son genuí amb el; però parla castellà amb els altres persones, particularment els que son connectat amb el govern de Franco, que son part del públic general.

    ResponElimina